1947-ieji, Italijos, kaip ir visos Europos, ekonomika tik pradeda atsigauti po Antrojo pasaulinio karo, o verslas dar nežino, ką reikės gaminti naujos realybės akivaizdoje. Tokia nežinomybė nekamavo brolių Maserati, kurie pristatė visiškai naujo segmento modelį – „A6 1500 GranTurismo“.
Nuo tokio svarbaus įvykio praėjus 75 metams, „Maserati“ pristatė naujausią savo rafinuoto kupe versiją „GranTurismo“. Jo pavadinimas reiškia tokį keliavimo būdą, kai automobiliu važiuojama toli, greitai ir, žinoma, stilingai. Šiame modelyje susipina sportinio automobilio galia, drąsus itališkas dizainas ir naujausių technologijų kuriamas patogumas.
„Maserati GranTurismo“ šiuo metu yra vienas svarbiausių gamintojo modelių, nes atverčia visiškai naują „Maserati“ istorijos puslapį. Jis ne tik turės versijas su galingais benzininiais varikliais, bet ir bus pirmasis „Maserati“ sukurtas visiškai elektrinis automobilis.
Naujasis kupe komplektuojamas su revoliuciniu 3 litrų „Maserati Nettuno varikliu. Jis prieš porą metų debiutavo supersportiniame modelyje MC20 ir pademonstravo technologiją, kuri iki šiol buvo matyta tik „Formulės-1“ boliduose.
„Nettuno“ varikliai kiekviename cilindre turi dvigubą uždegimo kamerą su papildoma žvake ir purkštuku. Kitaip tariant, specialioje kameroje dalis degalų ir oro mišinio yra uždegama dar prieš uždegimą cilindre. Taip „Maserati“ pavyko iš gana kompaktiško variklio išgauti daug galios, o ties aukštais sūkiais automobilio charakteris pasikeičia neatpažįstamai. Svarbu tai, kad jėgainė yra suprojektuota ir pagaminta išskirtinai Italijoje.
Taip pat naujojo „Maserati GranTurismo“ variklis galės tam tikru metu atjungti pusę cilindrų ir taip tausoti degalus. Ši funkcija geriausiai pasitarnauja lėtai judant mieste arba palaikant greitį užmiesčio keliuose. Negana to, kad toks sprendimas tausoja aplinka, tačiau ir gerokai sumažina variklio keliamą garsą, todėl prisideda prie komforto kelionėse.
„Maserati GranTurismo“ modelis komplektuojamas su dviejų galingumų „Nettuno“ varikliais: 490 AG „Modena“ versijoje ir net 550 sportiškoje „Trofeo“ komplektacijoje. Galingiausia bus visiškai elektrinė „Folgore“ versija. Ji turės 3 galingus variklius, kurie automobiliui suteiks net 760 AG. Visa baterijos ir variklių technologija čia yra perimta iš „Formula E“ lenktynių elektrinių bolidų. Būtent šiose lenktynėse šiemet „Maserati“ su elektriniu automobiliu „Tipo Folgore“ po ilgos pertraukos grįžo į didįjį automobilių sportą.
Nepaisant savo inovatyvių sprendimų, „Maserati GranTurismo“ pasižymi klasikinėmis kupe proporcijomis: ilgas variklio dangtis, masyvūs galiniai statramsčiai su „Maserati“ trišakiais ir elegantiškai žemėjanti stogo linija. Jo dizainas buvo toks svarbus, kad gamintojas ėmėsi sprendimo, kurio iki šiol nėra pritaikęs.
Viena ryškiausių dizaino dalių – „cofango“. Šį žodį „Maserati“ dizaino komanda sukūrė sujungdama du itališkus žodžius „cofano“ (liet. variklio dangtis) ir „parafango“ (liet. sparnas). „Maserati GranTurismo“ variklio dangtis ir priekiniai sparnai pagaminti iš vientiso plieno lakšto, todėl jo formos švarios ir plastiškos. Įdomu tai, kad iš viso jis sudaro net 3 kv. metrų plotą – šiuo metu didžiausia kėbulo detalė rinkoje.
Tuo tarpu „Maserati GranTurismo“ interjere galima pastebėti naują gamintojo dizaino liniją. Ją įkvėpė Italijos kraštovaizdis, architektūra ir meistrystė, o vizualiai išpildyti tokią idėją padėjo natūralios medžiagos, procesai ir spalvos.
Čia susitinka itališka rankų darbo tradicija su inovacijomis ir technologijomis, o „Maserati“ šį principą pavadino skirtumų pusiausvyra. Vos įsėdus į saloną galima pamatyti, kaip kontrastuoja dideli ekranai ir natūrali medžio apdaila arba elegantiška odos apdaila su preciziškai sukurtomis interjero detalėmis.
Eleltrinėje versijoje „Folgore“ interjero dizaine buvo žengtas dar vienas naujas žingsnis. „Maserati“ čia panaudojo „Econyl“ medžiagą, pagaminta iš perdirbtų tinklų, kurie buvo ištraukti iš jūros. Papildomai šis nailono audinys dar buvo išgraviruotas lazeriu, todėl salone sukuria nestandartinius raštus, kuriuos norisi liesti pirštais.