Keli „Maserati Grecale“ dalykai, kurie dieną pavers išskirtine

Kai „Maserati“ pristatė savo kompaktinį prabangų SUV „Grecale“, jie žadėjo, kad šis automobilis kiekvieną dieną pavers išskirtine. Skamba kaip labai drąsus rinkodaros šūkis, bet pažvelgus į kelias svarbias detales, tampa aišku – jie buvo teisūs.

Gera vieta pradėti – šio SUV pavadinimas. Jei kada lankėtės Maltos saloje ir pajutote nuo Viduržemio jūros stiprų ir vėsų vėją, greičiausiai čia buvo jūsų pirmoji pažintis su Grekalo vėjo gūsiu. Vadinti automobilius vėjų vardais – sena „Maserati“ tradicija, pagal kurią atsirado ir tokie modeliai kaip „Ghibli“, „Levante“, „Mistral“, „Bora“ ir kiti.

Istorinės dizaino detalės

Kalbant apie „Maserati“ tradicijas, svarbu atkreipti dėmesį į keletą dizaino elementų „Grecale“ išorėje, kurių kituose automobiliuose nepamatysite. Pavyzdžiui, trigubos grotelės ant automobilio sparnų šiandien turi simbolinę reikšmę, kuri nukelia į 1947 metus.

Tada pasirodė pirmasis „Maserati“ serijinis automobilis „A6 1500 GranTurismo“ ir vieną iš kėbulo variantų sukūrė net ir šiandien gerai žinomi italų dizaino namai „Pinin Farina“. Automobilis turėjo tris stačiakampes angas priekiniuose sparnuose, kurios padėjo aušinti galingą variklį. Šiuolaikiniuose „Maserati“ modeliuose jos tokios paskirties neturi, tačiau liko čia kaip istorinė dizaino detalė.

„Maserati“ gerbėjai tikrai atsimins 1998 metų 3200 GT modelį, kurio išvaizdą kūrė vienas žymiausių automobilių dizainerių Giorgetto Giugiaro. Viena ryškiausių šio modelio detalių – galiniai bumerango formos žibintai. Ši forma atsikartojo ir „Grecale“ galiniuose žibintuose. Dar viena detalė, padedanti „Grecale“ ir kitiems „Maserati“ modeliams išsiskirti iš kitų automobilių – trišakio ženklas ant galinio statramsčio. Sena gamintojo tradicija, kuri atsispindi ir šiuolaikiniuose modeliuose.

Skaitmeninis minimalizmas

Kiekviena kelionė prasideda nuo variklio užvedimo, tik „Grecale“ modelyje šis veiksmas vyksta kiek kitaip nei įprastai. Variklio užvedimo mygtukas čia sumontuotas ant vairo kaip sportiniuose arba lenktyniniuose automobiliuose ir tai prieš kiekvieną kelionę prideda savotiško šarmo. Tačiau tai dar ne viskas. „Maserati Grecale“ modelyje buvo atsisakyta įprastos pavarų perjungimo svirties, o ją pakeitė mygtukai centrinėje konsolėje.

„Maserati“ dizaineriai tokį sprendimą vadina skaitmeniniu minimalizmu ir kol kas tai buvo didžiausias proveržis gamintojo automobilių salonuose. Vėliau jis atsikartojo naujame prabangiame „GranTurismo“ modelyje. Tiesios linijos ir lygios plokštumos čia kontrastuoja su rankomis siūta oda, natūraliu medžiu, anglies pluoštu ar kitomis pasirinktomis apdailomis.

Greičiausias ir erdviausias

„Grecale“ salone, skirtingai nei daugumoje automobilių, interjerą ir jo spalvas galima rinktis pagal savo skonį. Nuo klasikinės juodos odos ir lygių juodų apdailų iki aliuminio ir raudonos spalvos sėdynių – čia galima susikurti automobilį, kuris tiksliai atspindi jūsų asmenybę. Tuo pačiu „Maserati Grecale“ gali pasigirti tuo, kad turi vieną didžiausių salono erdvių savo segmente, o gale sėdintys keleiviai šiuo metu jokiame kitame šios klasės automobilyje neras daugiau vietos.

Jei jau prakalbome apie lyderiavimą savo segmente, greičiausia „Grecale“ versija turi 530 AG ir 100 km/val. greitį pasiekia vos per 3,8 sekundės. Konteksto suteikiantis pavyzdys – 2004 metais „Maserati“ pristatė sėkmingiausią savo lenktyninį modelį MC12, kuris turėjo 6 litrų V12 variklį (arba dvigubai didesnį nei „Grecale Trofeo“) ir iki 100 km/val. įsibėgėdavo per tiek pat laiko.

Čia lyginame dvivietį superautomobilį, skirtą lenktynių trasoms bei entuziastų kolekcijoms, ir stilingą miesto SUV, kuriame gali patogiai susėsti 5 žmonės. Todėl pagal įsibėgėjimą ir maksimalų greitį, „Grecale Trofeo“ yra nepralenkiamas savo segmente.

Elektromobilis pagal „Maserati“

Negana to, Lietuvoje greitu metu turėtų pasirodyti ir elektrinė „Grecale Folgore“ versija, kuri, kaip jau greičiausiai galėjote nuspėti iš viso teksto, irgi nežada taikstytis su vidutiniškumu. Skirtingai nei su įprastais elektromobiliais, čia svarbiausia greitis, galia ir emocija, kurią suteikia automobilis. Pirmasis „Maserati“ elektrinis automobilis „Grecale Folgore“ turi du elektros motorus, kurie bendrai išvysto 566 AG. Tai leidžia šiam modeliui 100 km/val. greitį pasiekti vos per 4,1 sekundės. Tuo tarpu didžiausias jo greitis – 220 km/val.

Tokią įspūdingą galią pasiekti pavyko naudojant „Formula E“ boliduose taikomus sprendimus. Pavyzdžiui, čia naudojami silicio karbido įtampos keitikliai, kurie leidžia greičiau išlaisvinti elektros energiją, o važiuojant įprastu tempu – ją tausoti.

Jei iki šio sakinio dar iki galo nepatikėjote, kad „Maserati Grecale“ gali kiekvieną dieną paversti išskirtine, jus įtikinti gali tik bandomasis važiavimas. Dabar tam – išskirtinis metas, nes „Maserati Vilnius“ turi daug skirtingų modelių, kuriuos galima išbandyti ir pradėti mėgautis, ilgai nelaukus.

Naujienos

    Periodinis aptarnavimas
    Variklio ir elektros sitemų diagnostika
    Ratų keitimas, montavimas
    Važiuoklės patikra
    Draudiminis įvykis, kėbulo remontas
    Automobilio patikra prieš pirkimą
    Jūsų pastabos arba trumpas darbų aprašymas
    Automobilio modelis
    Valstybinis numeris
    Norėčiau, kad paimtumėte/grąžintumėte automobilį. Daugiau apie pasiūlymą
    Vardas Pavardė
    El. pašto adresas
    Telefonas

      Automobilis
      Vardas Pavardė
      El. pašto adresas
      Telefono numeris
      Miestas
      Kokį automobilį vairuojate?