„Maserati Bora“ – 8 dešimtmečio drąsa ir laikui nepavaldžios tradicijos

Praėjusių metų pabaigoje „Maserati Vilnius“ atstovybėje pristatytas „Maserati MC20“ žymi labai svarbų etapą gamintojo istorijoje. Tai yra pirmasis „Maserati“ modelis su klasikine superautomobilių komponuote – varikliu per vidurį – po daugiau nei 20 metų pertraukos. Tačiau tokio tipo automobilių gamyba „Maserati“ istorijoje gerokai prasidėjo anksčiau, o ir modelio pavadinimas buvo kiek romantiškesnis.

Kiek daugiau nei prieš 50 metų, Ženevos automobilių parodoje „Maserati“ pristatė revoliucingą modelį Bora“. Tuo metu muzikos scenoje visame pasaulyje karaliavo glamūrinis rokas, o automobilių dizaineriai buvo apsėsti futuristiškumo ir drąsių formų.

Itališko dizaino ikona

„Maserati Bora“ dizainas buvo patikėtas vienam geriausių italų virutuozų – Giorgetto Giugiaro. Jo užduotis skambėjo paprastai, bet tikrai nebuvo paprasta. „Maserati“ norėjo pasitelkti jau kelintus metus „Grand Prix“ lenktynėse (tuometinis „Formulės-1“ atitikmuo) pasiteisinusią konstrukciją, kai variklis automobilyje montuojamas tarp vairuotojo ir galinės ašies.

Tokios formulės ir šiandien laikosi visi superautomobilių gamintojai. Per vidurį sumontuotas variklis suteikia tobulą automobilio svorio pasiskirstymą ir leidžia preciziškai jį valdyti. Tačiau čia paprastoji užduoties dalis ir baigiasi, nes tokia konstrukcija yra labai nepraktiška. Tuo tarpu „Maserati“ norėjo, kad „Bora“ modelis būtų patogus važinėti kasdien, spinduliuotų itališka prabanga ir demonstruotų sportiškumą.

Jei 8 dešimtmetis būtų forma

Rezultatas – itin elegantiškas pleišto formos kupe. Ši forma buvo pasirinkta dėl savo tobulos aerodinamikos. Įspūdį dar labiau sustiprino į viršų atsiveriantys pagrindiniai žibintai. Po jais – diskretiškos siauros grotelės su specialiu kvadratu, kurio viduryje buvo „Maserati“ logotipas.

Viduje „Maserati Bora“, net ir žvelgiant iš šių dienų perspektyvos, buvo labai minimalistiškas. Pavyzdžiui, sėdynių konstrukcija buvo vientisa, jos buvo sportinio tipo, o futuristiškumo joms suteikė specialus siuvinėjimas. Be jokios abejonės salone buvo panaudota kokybiškiausia itališka oda. Svarbu pabrėžti, kad centrinė figūra salone – galia ir elegancija. Būtent dėl šios priežasties prietaisų skydelio centre buvo alyvos ir variklio temperatūros rodmenys, krovimo stiprumas ir kiti sportinių automobilių vairuotojams svarbūs parametrai. Tuo tarpu radijas buvo paslėptas kairėje vairo pusėje.

„Maserati“ gausmas

Žinoma, muzikos čia ir nereikėjo, nes visiškai už vairuotojo nugaros savo galią demonstravo 4,7 litro V8 su 310 AG. Variklis buvo jungiamas specialiu rėmu prie viso automobilio monokoko. Be tokio tipo konstrukcijos šiandien neįsivaizduojamas joks superautomobilis ar „Formulės 1“ bolidas. Po kelių metų gamybos pasirodė modelis su tuo pačiu, bet kiek didesnio darbinio tūrio varikliu. Jis leido „Maserati Bora“ pasiekti maksimalų 280 km/val. greitį.

Jei skaitėte įdėmiai, prisimenate, kad vienas iš tikslų buvo sukurti ne tik itin galingą sportinį automobilį, bet ir tokį, kurį būtų galima naudoti kiekvieną dieną. Dažniausiai superautomobiliai dėl savo konstrukcijos būna itin nepraktiški: maža bagažinė priekyje, sudėtingas įlipimas į žemą automobilį, prastas matomumas ir triukšmas salone.

Komfortas be kompromisų

Pirmiausiai, „Maserati Bora“ turėjo specialią hidraulinę sistemą, kuri prieš įlipant vairuotojui patraukdavo vairą ir pedalus. Todėl šie į žemą automobilį galėjo įlipti ir išlipti elegantiškai ir neatrodyti taip lyg speleologai lipantys iš urvo. Taip pat, automobilis turėjo dvigubą stiklą, kuris skyrė vairuotoją ir variklio skyrių. Taip į saloną prasiskverbdavo tik solidžiausios V8 natos, palikdamos mechaninį triukšmą už nugaros.
„Bora“ modelyje pirmąkart „Maserati“ istorijoje buvo sumontuota visiškai nepriklausoma pakaba, kuri leido kiekvienam ratui prie kelio nelygumų. Taip pat papildomo komforto suteikė teleskopiniai amortizatoriai, kurie buvo ganėtinai unikalus sprendimas, kai absoliuti dauguma automobilių turėjo linginę pakabą.

Iki 1978 metų „Maserati“ pagamino 564 „Bora“ modelius, todėl jie ir šiandien yra ypatingai vertinami entuziastų ir kolekcionierių. Automobilis taip pat įtvirtino tradiciją, kurios „Masertati“ laikosi iki šiol – vadinti savo modelius vėjų vardais. Šiandien užėję į „Maserati Vilnius“ saloną rasite „Ghibli“ ir „Levante“ modelius, kurie pavadinti stiprių vėjų vardais. Registruotis bandomiesiems važiavimams galite paspaudę šią nuorodą. O jeigu labai pasiseks – pamatysite supersportinį „Maserati MC20“, kurio šiandien nebūtų, jei ne „Maserati Bora“ vizionieriškumas ir dėmesys elegancijai.

 

Maserati Bora

Bora buvo išskirtinis žingsnis Maserati istorijoje: tai buvo pirmasis Maserati serijinės gamybos modelis su centre sumontuotu varikliu – inžinierius Guilio Alfieri įgijo daug patirties su centriniu varikliu konstruodamas Birdcage Tipo 63-65 lenktyninius automobilius – ir tai buvo pirmasis automobilis, sukurtas Citroën pilnai įsigijus gamyklą. Variklis buvo gerai žinomas V8, iš pradžių 4,7 l, o vėliau ir 4,9 l konfigūracijos, o jo ikoniškas kėbulas buvo dar vienas Giorgetto Giugiaro šedevras. Bora buvo aprūpinta sudėtinga Citroën hidrauline sistema, kuri buvo naudojama stabdžiams, priekinių žibintų atidarymui, vairuotojo sėdynės ir pedalų reguliavimui. Bora pardavimai nukentėjo nuo naftos krizės aštuntojo dešimtmečio viduryje, o lenktynių planai buvo sužlugdyti dėl homologacijos sunkumų.

Naujienos

    Periodinis aptarnavimas
    Variklio ir elektros sitemų diagnostika
    Ratų keitimas, montavimas
    Važiuoklės patikra
    Draudiminis įvykis, kėbulo remontas
    Automobilio patikra prieš pirkimą
    Jūsų pastabos arba trumpas darbų aprašymas
    Automobilio modelis
    Valstybinis numeris
    Norėčiau, kad paimtumėte/grąžintumėte automobilį. Daugiau apie pasiūlymą
    Vardas Pavardė
    El. pašto adresas
    Telefonas

      Automobilis
      Vardas Pavardė
      El. pašto adresas
      Telefono numeris
      Miestas
      Kokį automobilį vairuojate?