„Maserati“ sugrįžo. Gamintojas „Varano de’ Melegarii“ trasoje pirmąkart išbandė naująjį savo lenktyninį automobilį GT2. Kol kas tai tik pirmieji iš daugelio testų, o „Maserati“ sugrįžimą į GT lenktynes simbolizuojantis GT2 modelis birželio pabaigoje bus pristatytas 24 valandų Spa lenktynėse Belgijoje.
Paskutinį kartą „Maserati“ šiose lenktynėse pasirodė su pergalingu MC12 modeliu, kuris keliskart yra laimėjęs šį čempionatą. Naujasis GT2 modelis buvo išleistas su pasiryžimu atkartoti ryškiausias pirmtako lenktynes. Tiesa, „Maserati“ planai apie sugrįžimą į automobilių sportą pasitvirtino jau pernai, kai gamintojas nusprendė dalyvauti prestižiniame elektrinių bolidų pasaulio čempionate „Formula E“. Taip „Maserati“ buvo įtraukti į Europos GT2 serijos dalyvių sąrašą.
Nepaisant to, kad „Maserati GT2“ paruoštas lenktynėms, atsisakant papildomo svorio ir visų serijiniams automobiliams privalomų dalykų, jame vis tiek atsispindi greitis, elegancija, stilius ir inovacijos. Gamintojo dizaineriai dirbo kartu su GT2 inžinieriais, kad lenktyninis modelis išlaikytų „Maserati“ estetiką.
Čia sumontuotas revoliucinis „Nettuno“ V6 variklis iš supersportinio „Maserati MC20“. Šiame 630 AG variklyje veikia visiškai nauja ir „Maserati“ patentuota dvigubo uždegimo sistema. Tokio paties principo degalų uždegimo sistema yra ir „Formulės 1“ boliduose. Kompaktiškas ir galingas variklis kartu su anglies pluošto monokoku – geriausias būdas pasiekti konkurencingą svorio ir galios balansą. Tuo tarpu išlengvinto kompozitinio kėbulo aerodinamika spaudžia jį prie kelio posūkiuose ir sumažina oro pasipriešinimą, skriejant maksimaliu greičiu tiesiojoje.
Daug dėmesio buvo skirta tam, kad oras spaustų automobilį vienodai tiek gale, tiek priekyje. Todėl lygus dugnas buvo sukurtas taip, jog veiktų tobulu tandemu su priekiniu skirstytuvu ir galiniu reguliuojamu aptaku. Taip pat kiekviena kėbulo dalis turi specialius tvirtinimus, kurie leidžia greitai jas pakeisti, o tai labai svarbu ilgų nuotolių lenktynėse.
Tuo tarpu važiuoklė buvo sustiprinta ir tapo dar standesnė. Apskritai visos pakabos dalys buvo pakeistos lenktyninėmis. Pavyzdžiui, amortizatoriai turi reguliuojamus nustatymus, o priekyje ir gale sumontuoti stabilizatoriai taip pat turi kietumo nustatymus. Taip automobilį galima pritaikyti prie skirtingų trasų specifikos arba lenktynininko vairavimo stiliaus.
Taip pat naujajame „Maserati GT2“ sumontuota sekvencinė 6 laispsnių lenktyninė pavarų dėžė valdoma mentelėmis prie vairo. Pavaros perjungiamos akimirksniu ir be jokių galios nuostolių. Įprastas salono apdailas čia pakeitė lengvas anglies pluoštas, o vairuotojas turi skaitmeninį 10 colių prietaisų skydelį. Salonas atrodo intuityviai ir tuo pačiu futuristiškai bei puikiai dera su specialiu „Maserati Corse“ grafiniu dizainu ir spalvomis išorėje.
„Maserati GT2“ savo avangardiniu dizainu ir galia atspindi vienodas dizaino ir inžinerijos skyriaus pastangas sukurti stilingą ir prabangų lenktyninį automobilį. Todėl modelis jau dabar ruošiasi ištirti naujas teritorijas ir pratęsti pergalingas „Maserati“ tradicijas automobilių sporte.
Kaip pasakoja „Maserati“ vairuotojas-bandytojas Andrea Bertolini, pirmieji GT2 testai nuteikia pozityviai.
„Pirmosios dienos visuomet sukelia daugiausiai jaudulio, ypač kai man teko garbė keturiskart laimėti GT1 pasaulio čempionatą su „Maserati MC12“. Dabar vėl turime šansą grįžti į automobilių sportą su dar vienu puikiu automobiliu. Labai smagu vėl atsisėsti prie GT automobilio vairo, kai visi aplink yra motyvuoti siekti to paties tikslo. Kurdami šį automobilį visą dėmesį skyrėme ne tik tam, kad jis būtų konkurencingas. Savo vairavimu, galia ir komfortu „Maserati GT2“ taip pat yra idealus automobilis vairuotojams džentelmenams. Norime, kad šiame automobilyje jie pasijaustų ypatingai“, – pasakoja patyręs lenktynininkas.
Pasak jo, pastaruosius keletą mėnesių, prieš pirmuosius testus trasoje, visa komanda stipriai dirbo prie simuliatoriaus.
„Esu dėkingas, kad galiu dirbti su tokiais savo amatui atsidavusiais žmonėmis. Todėl pirmosios dienos, kai visi planai virsta realybe, nuteikia pozityviai ir leidžia maksimaliai ištobulinti automobilį. Tačiau prieš sugrįžimą į lenktynes dar turime daug ką nuveikti ir laukia intensyvūs testai“, – atskleidžia A. Bertolini.