Birželio 9-11 dienomis jau 27 kartą įvyko žavios istorinių automobilių atskiro starto lenktynės „Vernasca Silver Flag“. Šis renginys atkartoja istorines lenktynes, kurios originaliai vyko nuo 1953 iki 1972 metų. Kiekvienais metais jos prasideda Piacenza kalnuose, o trasa driekiasi pro senovinį Castell’Arquato kaimelį iki Ligurijos Apeninų kalnuose įsikūrusio mažo Vernasca miestelio.
Šiemet čia savo istorinius bei retus automobilius pademonstravo ir „Maserati“. Jie ne tik buvo eksponuojami specialioje renginio erdvėje, bet ir dalyvavo lenktynėse, kur savo nežabotu variklio garsu ir drąsiomis praeities formomis žavėjo automobilių entuziastus iš visos Europos.
Šios dinamiškos lenktynės leidžia atkurti ir išsaugoti senovinius automobilius, o jų pabaigoje vyksta paradas, kuriam neprilygsta joks kitas renginys. Čia pasirodo vieni unikaliausių automobilių, pagamintų nuo XXa. pradžios iki 1972 metų. Dėl pagrindinio prizo varžosi labai įvairūs automobiliai: nuo tikrų ralio dalyvių iki prieškarinių modelių ar prototipų. Taip pat atskirose kategorijose apdovanojami geriausiai restauruoti ir labiausiai išlaikyti automobiliai.
Istoriniai „Maserati“ automobiliai čia pelnytai galėjo jaustis kaip namie. 1956 metais šias lenktynes su „Maserati 150S“ laimėjo italų lenktynininkas Fernando Pagliarini, o 1961 metais šį pasiekimą pakartojo Odoardo Govoni su „Maserati Tipo 60“.
Šiame unikaliame ir judančiame muziejuje „Maserati“ tapo centrine figūra. „Vernasca Silver Flag“ lenktynėse buvo švenčiama gamintojo aistra ir atkaklumas inžinerijoje, kuriant greitus ir gražius automobilius. Taip pat nebuvo pamirštos ir lenktynių trasose pasiektos pergalės, kurios „Maserati“ įtvirtino kaip itin galingų ir prabangių automobilių gamintoją.
Gražioje Italijos gamtos panoramoje ir U formos posūkiuose pasirodė vienas laukiamiausių ir rečiausių „Maserati“ modelių – „A6GCS-53 Berlinetta Pininfarina“. 1953 m. pagamintas modelis turi 170 AG variklį ir galėjo išvystyti maksimalų 235 km/val. greitį. Tokie skaičiai ir šiandien atrodo įspūdingai, nes šiame modelyje „Maserati“ vieni pirmųjų įprastiems keliams skirtam modeliui pritaikė lenktynėse naudojamus techninius sprendimus. Svarbiausia – lenktynių stebėtojai turėjo unikalią progą pamatyti vieną iš keturių tokių modelių pasaulyje.
„Vernasca Silver Flag“ lenktynėse dalyvavo ir vienas sėkmingiausių „Maserati“ sportinių modelių su 2 litrų varikliu. 1947 m. Ženevos automobilių parodoje pristatytas „Tipo A6-1500 GranTurismo“ buvo unikalus tuo, kad naudojo vamzdinę važiuoklę, o jo linijas kūrė legendiniai „Pininfarina“ dizaino namai. Iš viso pasaulyje yra likę 58 „Tipo A6-1500 GranTurismo“ modeliai.
Trečiasis modelis, šiose lenktynėse reprezentavęs „Maserati“ – 1961 m. pagamintas „Birdcage Tipo“. Dėl savo tikslaus ir lengvo vairavimo tuo metu jis buvo labai konkurencingas modelis lenktynių trasose. „Maserati“ pagamino tik 17 „Birdcage Tipo“ sportinių automobilių.
Paskutinis, bet ne mažiau svarbus modelis – 2001 m. sukurtas „Tipo 320 S“. Būtent jis žymėjo „Maserati“ sugrįžimą į vienviečių automobilių sportą bei debiutą JAV rinkoje. Šis unikalus modelis komplektuojamas su populiariu 3,2 litro V8 varikliu. Dvi turbinos leidžia jam generuoti 370 AG ir pasiekti maksimalų 300 km/val. greitį.
Šiuos istorinius „Maserati“ automobilius viso renginio metu lydėjo šiuolaikiniai, bet tokie pat ryškūs modeliai – „Maserati GranTurismo“ ir „Maserati Grecale“.