Pirmasis visiškai elektrinis daugiakorpusinis lenktyninis burlaivis išplaukė iš Los Andželo į 52-ą Ramiojo vandenyno regatą „Transpacific“, kurios metu įveiks 3580 kilometrų ir finišuos Honolulu.
„Maserati Multi70“ jachta ir jos kapitonas Giovannis Soldinis išplaukė nuo Kalifornijos pakrantės ir leidosi į „Transpacific“ jachtų lenktynes, dar vadinamas „Transpac“. Klasikines ir jau 52 kartą vykstančias lenktynės vandenyno pakrante organizuoja „Transpacific“ jachtklubas. Pirmąkart jos surengtos 1906 m. ir prasidėjo Los Andžele, finišavo Honolulu, Havajuose, o dalyviams reikėjo įveikti apie 3580 kilometrų atstumą.
G. Soldini ir visai komandai tai svarbus išbandymas tiek sportine, tiek technine prasme. „Maserati Multi70“ yra pirmasis lenktyninis daugiakorpusinis lenktyninis laivas su pilnai elektrine sistema. Siekiant elektrifikuoti šį trimaraną ir leisti jam plaukti visiškai autonomiškai, neribojant jo potencialo, buvo patobulinti saulės baterijų paviršiai ir sukurta speciali – ypač lengva ir talpi – baterija. Bandymai, inovacijos, technologijos ir efektyvumo siekimas visada buvo „Maserati Multi70“ projekto esmė. Prie jo ženkliai prisideda „Maserati“ inovacijų laboratorija, kurios inžinieriai toliau testuoja elektros sistemos efektyvumą ir tobulina jos veikimą.
„Transpacific Yacht Race“ regatoje dalyvauja daugiau nei 60 burlaivių, kurie liepos 1 d. stojo prie starto Point Fermino uoste. Tiesioginiai „Maserati Multi70“ įgulos konkurentai yra du amerikietiški laivai: „MOD 70 Argo“ su kapitonu Jasonu Carrollu ir navigatoriumi Brianu Thompsonu bei „Orion“, kurio kapitonas yra Justinas Shafferis. Tuo tarpu „Maserati Multi70“ kartu su G. Soldini plaukia profesionalų komanda, kurią sudaro Guido Broggi (Italija), Oliveris Herrera Perezas (Ispanija), Francesco Malingri (Italija), Francesco Pedol (Italija), Matteo Soldini (Italija) ir Lucas Valenza-Troubat (Prancūzija).
Kaip pasakoja G. Soldini, svarbiausia užduotis starte buvo kuo greičiau plaukti į priekį, norint pagauti skersinį vėją, kuris per ateinančias dienas suksis vis atšiauriau.
„Link Havajų jau plauksime prieš vėją zigzagais. Kursas bus arčiau kranto, todėl reikės saugotis plūduriuojančių objektų. Negana to, lenktynės bus techniškai sudėtingos, nes negalėsime buriuoti sklendžiant virš vandens. Dėl muitinės problemų neatkeliavo mūsų geriausių burių ir sklendimo virš vandens (angl. foil) komplektai. Labai gaila, nes šie dalykai stipriai pasiteisina transokeaninėse lenktynėse. Kad ir kaip ten bebūtų, plauksime ir varžysimės iš visų jėgų“, – optimizmo nepraranda „Maserati Multi70“ kapitonas.
Lenktynių trasa eina šalia Ramiojo vandenyno šiukšlių sūkurio, vadinamosios plastiko salos, kuri kelia didesnę susidūrimų riziką. Trečiąkart šioje regatoje dalyvaujanti „Maserati Multi70“ su šia problema susidūrė jau dukart. Pirmuoju atveju 2017 metais, kai laivas dėl susidūrimo pametė dešinį vairą, o 2019 metais naktį laivapriekiu trenkėsi į didelį objektą jūroje.
Kartu su Bermudų lenktynėmis JAV rytinėje pakrantėje, „Transpacific Yacht Race“ yra vienos ilgiausiai pasaulyje vykstančių lenktynių atviroje jūroje, o nuo pirmojo starto – 1906 m. – jų svarba išaugo ir šiandien jos yra laikomos vienomis svarbiausių buriavimo varžybų Ramiajame vandenyne. Jos prasideda nuo starto linijos Point Fermine, Los Andžele, o kelionės metu laivai turi praplaukti pro kairę Katalinos salos pusę ir, esant šiam metų laikui būdingomis oro sąlygomis, didžiąją lenktynių dalį plaukti su priešiniu vėju iki pat finišo ties Diamond Heado uosto, Honolulu, Havajuose.