2023 m. San Paulo „E-Prix“ – pirmosiose „Formulės E“ lenktynėse Brazilijoje – „Maserati MSG Racing“ komanda po dramatiškos ir sunkios kovos nedaug atsiliko nuo dešimties greičiausiųjų.
Treniruotės rodytas komandos pilotų tempas nuteikė optimistiškai, o kvalifikacijoje Edoardo Mortara ir Maximilianas Guntheris nusitaikė į dvikovų etapą. Nepaistant to, kad Maxas buvo išstumtas į ketvirtfinalį, E. Mortara, įveikęs Nicką Cassidy iš „Envision Racing“ komandos, pateko į priešpaskutinį kvalifikacijos etapą.
Deja, lenktynininką pusfinalyje aplenkė Stoffelis Vandoorne’as ir E. Mortara pademonstruotas 1:12.109 laikas jam leido startuoti tik iš ketvirtos pozicijos. Tuo tarpu M. Guntheris dėl paskirtos baudos praėjusiame Keiptauno etape privalėjo startuoti iš devintos starto pozicijos.
Abu pilotai lenktynėse startavo užtikrintai, tačiau E. Mortara pirmame posūkyje atsitrenkė į Mitcho Evanso bolido galą ir sulaužė priekinį sparną. Iš galo važiavęs jo komandos draugas M. Guntheris neįsivėlė į šią suirutę ir išlaikė savo starto poziciją, kol mechanikai taisė E. Mortaros bolidą. Atsižvelgiant į trasos konfigūraciją ir kiek čia daug lemia važiavimas vadinamajame oro maiše, 31 rato lenktynės staiga tapo pagreitinta šachmatų versija.
M. Guntheris lenktynių pradžioje važiavo konservatyviai, kol pakilo iki aštuntos pozicijos. Tačiau aštuntajame rate, kai „Nissan“ komandos lenktynininkas Sacha Fenestrazas sustojo, trasoje pasirodė saugos automobilis, o tarpai tarp lenktynininkų sumažėjo.
Šis neutralizacijos ratas suteikė naują šansą E. Mortarai, kuris išsiveržė į 14 vietą. Vėliau, po 16 ratų, trasoje saugos automobilis pasirodė antrąkart. Po iš naujo duoto starto „Maserati MSG Racing“ komandos vairuotojas aplenkė Sergio Sette Camarą ir įsitvirtino 13 pozicijoje. Deja, 21 rate, po kontakto su ABT komandos vairuotoju Nico Mulleriu, jis trenkėsi į atitvarus ir turėjo pasitraukti iš kovos.
„Man tai buvo sunkus savaitgalis. Treniruotėse teko šiek tiek pasistengti dėl gero tempo, kvalifikacijoje pasirodėme gerai ir galėjome startuoti iš 4 pozicijos. Deja, pirmame rate pamečiau priekinį sparną ir turėjau stoti remontui. Laimei aštuntame rate pasirodęs saugos automobilis leido grįžti į lenktynes. Komanda įgyvendino gudrią grįžimo į lenktynes strategiją, bet po antrosios saugos automobilio fazės atsitrenkiau į atitvarus ir turėjau pasitraukti iš kovos. Kitos lenktynės bus Berlyne, o po praėjusių metų pergalės tikrai gerai žinome šią trasą“, – po lenktynių apmaudo neslėpė E. Mortara.
Likusią lenktynių dalį jo komandos draugas M. Guntheris kovojo dėl vietos geriausiųjų dešimtuke, tačiau lenktynių pabaigoje, 28 rate, jį aplenkė Sebastienas Buemis ir vokiečiui teko finišo vėliavą kirsti 11 pozicijoje.
„Šiandienos lenktynės nuvylė, nes apmaudu finišuoti 11 pozicijoje ir prarasti taškus. Vos prasidėjus savaitgaliui, automobilis važiavo puikiai, o kvalifikacijoje užėmiau tvirtą poziciją, nepaisant skirtos baudos nuo praėjusio etapo. Nuo pat pradžių lenktynės mums nebuvo lengvos. Turėjome keletą gerų atkarpų, bet per visas lenktynes savo tikslų nepasiekėme. Iš klaidų pasimokysim ir kitame etape stengsimės pasirodyti geriau. Man Berlyno etapas – namų trasa, kuri kelia ypatingus prisiminimus, todėl vienintelis mano tikslas bus pelnyti taškų“, – kovingumo nepraranda M. Guntheris.
Devintasis „Formulės E“ sezonas tęsis Berlyne, Vokietijoje, balandžio 22–23 d., antrajame dvigubame šio sezono etape.
Pagrindiniai lenktynių skaičiai
Edoardo Mortara
Pirma treniruotė – 14 pozicija
Antra treniruotė – 17 pozicija
Kvalifikacija – 4 pozicija (1:12.109, A pusfinalis)
Lenktynės – nefinišavo (DNF)
Greičiausias ratas – 1:16.891
Pozicija čempionato įskaitoje – 19 (3 taškai)
Maximilianas Güntheris
Pirma treniruotė – 8 pozicija
Antra treniruotė – 2 pozicija
Kvalifikacija – 9 pozicija (1:12.189, C ketvirtfinalis)
Lenktynės – 11 pozicija
Greičiausias ratas – 1:13.995
Pozicija čempionato įskaitoje – 20 (0 taškų)
Maserati MSG Racing
Pozicija čempionato komandinėje įskaitoje – 10 (3 taškai)