Prestižinėje Monterėjaus automobilių savaitėje „Maserati“ pristatė ekstremaliausią savo kūrinį – „MCXtrema“. Jų bus pagaminta tik 62 vienetai ir jie bus skirti važinėti tik trasose.
Šio išskirtinio modelio istorija prasidėjo prieš porą metų, kai gamintojas pristatė prototipą kodiniu pavadinimu „Project24“. Iš pirmų vizualizacijų buvo aišku, kad jis bus kuriamas ant supersportinio modelio MC20 bazės, tik šįkart jis bus žymiai brutalesnis ir orientuotas į nežabotą galią.
Reikia pradėti nuo to, kad „Maserati MCXtrema“ buvo kuriamas atsisakant visų limitų ir taisyklių, pagal kurias gaminami įprasti automobiliai. Todėl juo niekada nebus galima važinėti bendro naudojimo keliais – tik lenktynių trasose. Kaip simbolizuoja modelio pavadinimas, jis buvo kuriamas siekiant kraštutinumų ir atsisakant visko, kas trukdytų pasiekti maksimalų greitį ir sukibimą posūkiuose.
„Maserati MCXtrema“ sumontuotas 3 litrų V6 „Nettuno“ variklis, išvystantis 730 AG ir generuojantis 740 Nm maksimalų sukimo momentą. Tam, kad ši galia nebūtų iššvaistyta, inžinieriai variklį suporavo su 6 laipsnių sekvencine pavarų dėže, kuri montuojama tik į lenktyninius automobilius.
Kaip ir MC20 modelis, jis yra sukurtas naudojant anglies pluošto monokoko konstrukcija, kuri leido pasiekti itin mažą svorį – 1 300 kg – ir standumą. Be šių dviejų dalykų neįsivaizduojamas maksimalus sukibimas važiuojant posūkiuose. Visa kita čia nebeturi nieko bendro su serijiniais „Maserati“ automobiliais: nuo 6 taškų lenktynių saugos diržų ir pneumatinių keltuvų iki reguliuojamų amortizatorių ir FIA homologuotų saugos lankų.
Tačiau to negalima pasakyti apie „Maserati MCXtrema“ dizainą. Jis buvo sukurtas „Maserati Centro Stile“ padalinyje, todėl lenktyninis modelis spinduliuoja drąsiomis linijomis ir itališku stiliumi. Tiesa, viskas čia buvo daroma atsižvelgiant į aerodinamikos taisykles, kad posūkiuose automobilis būtų maksimaliai spaudžiamas prie kelio, o tiesiosiose skrostų orą be didesnio pasipriešinimo. „Maserati MCXtrema“ turi absoliučiai lygų dugną, ilgą priekinį skirstytuvą, masyvų galinį aptaką ir „ryklio peleką“ per vidurį.
„Maserati MCXtrema“ viduje taip pat vyrauja sportinis minimalizmas: vienintelis patogumas čia tik oro kondicionierius. Visa kita orientuota į svorio taupymą automobilio kontrolę. Pavyzdžiui, anglies pluošto sėdynė turi pagalvėles tik ten, kur remiasi vairuotojo kūnas. Tuo tarpu ekranas su svarbiausia informacija yra tik ant vairo. Čia taip pat sumontuoti klavišai ir ratukai, kuriais galima valdyti ABS ir sukibimo kontrolės parametrus bei kitus nustatymus.
Kol kas „Maserati MCXtrema“ yra galingiausias gamintojo trasoms skirtas modelis, kuris seka legendinio MC12 pėdomis arba trajektorija, jei jau kalbame automobilių sporto terminais. Pasaulį išvys tik 62 vienetai ir jie bus skirti tikriems „Maserati“ mylėtojams, kurie turės galimybę savo kolekciją papildyti išties išskirtiniu trasų gurmanu.
Tiesa, visi jie jau yra užsakyti, todėl automobilių sporto entuziastai dar gali rinktis neseniai „Maserati“ pristatytą lenktynėms skirtą GT2 modelį, taip pat sukurtą ant MC20 bazės. Būtent tokį automobilį galima išvysti „Maserati“ namuose Vilniuje ir iš arti pamatyti, ką reiškia, kai susitinka „Maserati“ aistra greičiui ir drąsiam itališkam dizainui.